Понеділок, 18.12.2017, 02:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Старокостянтинівський
ліцей імені М.С.Рудяка

Головна » 2017 » Грудень » 3 » ВІРУС ЦИФРОВОГО НЕДОУМСТВА
13:11
ВІРУС ЦИФРОВОГО НЕДОУМСТВА

Нині світ зїхав з глузду від гаджетів: смартфонів, планшетів та іншої цифрової техніки. Разом із ними у світ проникає «вірус цифрового недоумства». І це не жарт, а діагноз. 2007 року фахівці відзначили, що з кожним роком більшає дітей - представників «цифрового покоління», які страждають на розсіяність уваги, втрату памяті, низький рівень самоконтролю, когнітивні порушення, пригніченість і депресію. Дослідження показують, що в мозку таких дітей відбуваються зміни, подібні до тих, що настають після черепно-мозкової травми або на ранній стадії деменції - ослаблення розуму, яке зазвичай розвивається у старечому віці.

У це складно повірити, але середньостатистичний семирічний європеєць уже провів біля екрану більше року життя (по 24 години на добу), а 18-річний  - понад чотири роки! Хочете сказати, що зараз зовсім інші діти? Так, діти інші, але мозок у них той самий, що був у людини тисячу років тому: 100 мільярдів нейронів, кожен з яких повязаний з 10 тисячами собі подібних. Мозок потрібно розвивати й живити. Всі наші думки, дії, вирішення складних завдань і глибокі роздуми залишають сліди у мозку. «Ніщо не може замінити того, що діти отримають від власного, вільного й незалежного мислення, коли вони досліджують фізичний світ і стикаються з чимось новим», - стверджує професор психології Таня Бірон.

Ви будете шоковані, але від 1970 року радіус активності дітей (простору довкола дому, де діти вільно досліджують довколишній світ) скоротився на 90%! Світ зменшився до екрану смартфона. Діти забули і, що ще гірше, просто не знають, що це таке - бігати під дощем, пускати кораблики, лазити по деревах чи просто балакати один з одним. Вони годинами сидять, втупившись у свій смартфон. Але ж їм необхідно розвивати мязи, знати про ризики, які їм підготував світ, і просто взаємодіяти з друзями. «Дивовижно, як швидко сформувався зовсім новий тип середовища, де смак, нюх і дотик не стимулюються, де більшу частину часу ми сидимо перед екранами, а не гуляємо на свіжому повітрі, й не проводимо часу в розмовах у чотири ока»,  -  зазначає Сьюзен Грінфілд. Нам справді є про що хвилюватися. Мозок формується, коли є зовнішні стимули, і що більше їх буде тим краще для мозку. Тому дуже важливо, щоб діти досліджували світ фізично, а не віртуально. Це так само потрібно мозкові, який росте, як і тисячу років тому.

Також дитині потрібен здоровий і повноцінний сон. Але нинішні діти неспроможні вийти з Інтернету й відірватися від компютерних ігор. Це сильно скорочує тривалість їхнього сну й провадить до порушень. Який може бути розвиток, коли ти втомлений і в тебе болить голова, а шкільні завдання ніяк не замапятовуються?!

Спитаєте, як же цифрові технології можуть змінити мозок дитини? По-перше, кількість зовнішніх стимулів обмежується через одноманітне проведення часу в Інтернеті. Дитина не набуває необхідного їй досвіду, щоби розвинути важливі ділянки мозку, які відповідають за співпереживання, самоконтроль, ухвалення рішень... А що не працює, те відмирає. Адже в людини, яка перестала ходити, атрофуються мязи ніг. Діти не звикли запамятовувати інформацію  - їм простіше знаходити її в пошуковиках. Ось і проблеми з памяттю. Вони її зовсім не тренують. Думаєте, що діти завдяки Інтернету стали розумнішими? А чи знаєте, що нинішні 11-річні виконують завдання на такому рівні, який демонстрували восьми- і девятирічні діти 30 років тому? Дослідники зазначають, що одна з головних причин цього - життя у віртуальному світі. «Я побоююся, що цифрові технології інфантилізують мозок, перетворюючи його на щось подібне до мозку маленьких дітей, чию увагу привертає гудіння і яскраве світло, які не можуть зосереджуватися й живуть поточним моментом», - каже Сьюзен Грінфілд.

Мозок дитини найактивніше розвивається до пятирічного віку. Варто просто обмежити час використання різноманітних гаджетів і не давати їх як іграшки, «аби чимось заспокоїти» дитину. Стів Джобс, «гуру» цифрової індустрії, робив саме так. Його діти айпадом не користуватися взагалі, а інші гаджети їм заборонялося використовувати ночами та у вихідні. Кріс Андерсон, головний редактор американського журналу «Wired», один з засновників 3D Robotics, також обмежує своїх дітей у користуванні гаджетами. Правило Андерсона - ніяких екранів і гаджетів у спальні! «Я, як ніхто інший, бачу небезпеку в надмірному захопленні інтернетом. Я сам зіткнувся з цією проблемою і не хочу, щоби ці ж проблеми були у моїх дітей». Сини творця сервісів Blogger і Тwitter можуть користуватися своїми планшетами і смартфонами не більше однієї години на день, а директор OutCast Аgenсу обмежує користування гаджетами вдома до 30 хвилин на день. У його молодших дітей гаджетів немає взагалі. Ось і відповідь на питання, що треба робити.

Переглядів: 14 | Додав: book2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Погода
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Наше опитування
Чи хотіли б Ви взяти участь у МАН?
Всього відповідей: 256
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0