Четвер, 21.09.2017, 10:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Старокостянтинівський
ліцей імені М.С.Рудяка

Каталог файлів

Головна » »
14:09

                                                                                                                       Один із секретів педагогічної творчості

полягає в тому, щоб пробудити в учителів інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися у хорошому і поганому на своїх уроках, у своїх взаємовідносинах з вихованцями, той уже досяг половини успіху.

В.О.Сухомлинський

 

За період своєї фахової діяльності вчитель загалом дає понад 25 тисяч уроків. Під час проведення уроку йому доводиться вирішувати найскладніші питання сучасної педагогічної теорії і практики.

“Уроку приділяється не менше 98% навчального часу. Кожен школяр за роки свого навчання відвідує майже 10 тисяч уроків. Уроку присвячена кожна четверта книжка, або брошура з дидактики. Його авторитет такий великий і непохитний, що не піддається сумніву навіть найсміливіших критиків. Урок служить своєрідним полігоном для перевірки різних типів навчання: від догматичного та пояснювально-ілюстративного до проблемно-розвивального, зазнаючи впливу новаторських методів і засобів навчання. І що більшість із них не витримувала іспиту і не сприяла результативності навчання, то сумніву піддавався не урок, а ті або інші теоретичні положення і рекомендації, які наводилися в них”. Слушність такої оцінки ролі уроку, даної професором В.С.Безрукавою, не можна заперечити.

Урок є живою клітинкою навчально-виховного процесу, адже все найважливіше і найголовніше для школяра відбувається на уроці.

Серед методів контролю особливе місце займає відвідування й аналіз уроків. Яке оптимальне число уроків повинен відвідати керівник школи за тиждень? На думку вчених, щоб об’єктивно оцінити навчально-виховну діяльність окремого вчителя, або навчально-пізнавальну діяльність певної групи учнів, необхідно відвідати не менше 5-6 уроків протягом тижня. Такі рекомендації відповідають вимогам управління освіти. Проте відвідування уроку – це тільки пів справи, за ним повинен іти вдумливий аналіз.

Аналіз уроку – це професійний вид діяльності керівника, який вимагає спеціальної методичної підготовки, досконалого знання теорії уроку, розуміння принципів навчання у побудові уроку, розуміння конкретних вимог, що витікають із цих принципів: розпізнавання специфічного в складному процесі навчання і виховання.

Орієнтація аналізу уроку лише з позиції контролю, а не глибокого розуміння – хибна. При цьому слід пам’ятати, що кожен урок унікальний, специфічний за метою, логікою, структурою. Ось чому єдиної схеми аналізу  уроку бути не може, єдиним може бути тільки підхід до аналізу – це системний.

Основні етапи діяльності керівника школи за вивченням і аналізом уроку:

  • підготовка до відвідування уроку;
  • безпосереднє спостереження ходу уроку;
  • самоаналіз уроку вчителем;
  • аналіз та оцінка уроку керівником школи;
  • використання результатів аналізу і самоаналізу уроку в управлінні школою.

Центральними в аналізі уроку мають бути такі складові:

  • цілеспрямованість;
  • відповідність теми виучуваному матеріалу;
  • відповідність змісту уроку запланованій темі і меті;
  • доцільність використання методів;
  • послідовність і чіткість викладу;
  • самостійна робота учнів;
  • робота над збагаченням словникового запасу;
  • культура мовлення;
  • виразність читання;
  • створення проблемних ситуацій;
  • результативність.
Завантажити

Категорія: ППД | Переглядів: 185 | Додав: book2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Категорії розділу
Світова література [2]
розробки уроків,заходи
Математика [0]
Біологія [0]
Хімія [0]
Бібліотека [2]
Позакласне читання [1]
Виховна робота [11]
заходи, сценарії
Музичне мистецтво [3]
конспекти
Інформатика [1]
ППД [4]
Передовий педагогічний досвід
Погода
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Наше опитування
Чи хотіли б Ви взяти участь у МАН?
Всього відповідей: 254
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0